6 Temmuz 2016 Çarşamba

İskoçya Highland Turu

Merhaba,
Bu yazımda Edinburgh'da kalırken bir Tayland'lı arkadaşım bir web sitesi gösterdi. Ücretsiz Highland Turuydu. Zaten İskoçya'ya gidilir de Highlands gezisi yapılmaz mı dedim :)


İlk başta inanamadım. Neden Free dedim? Şirketin başka turları da vardı onlar da ücretsizdi. Free fakat donation alıyorlardı. Sonra Tripadvisor üzerinden araştırma yaptım tur hakkında. Edinburgh'da Yapılacak 73 Outdoor aktiviteleri arasında 1. sırada olduğunu gördüm.Ve mükemmellik sertifikası almış. Gitmeyen arkadaşlara söyledim. Benimle bir Suudi Arabistanlı arkadaşım bir de Fransız arkadaşım geldi.
Kayıt olduk internet üzerinden. Önceden tarihi işaretleyip ve kredi kartı bilgilerinizi girip kayıt olmanız gerekiyor. Temel bilgilerinizi vererek bu işlemi gerçekleştiriyorsunuz.

Ücretsiz Highlands Turu için : The Hairy Coo  Web Sitesi
http://www.thehairycoo.com/tour/1.+FREE+Scottish+Highlands+Tour/2
Tripadvisor Sayfasına da göz atabilirsiniz.

İnanılmaz soğuk, yağmurlu bir sabahtı. Ama o güzelliklere değdi :) Hatta tura katılan bir Çinli arkadaş bile edindim:) Giderseniz mutlaka mevsime göre tabii yanınıza bir küçük battaniye gibi bir şal, eldiven, yağmuru belli olmaz oan göre kaymayan ayakkabılar  ve soğuğa göre kıyafetler tercih edin.



Peki bu tur güzergahları neler? Olabildiğince size çevirmeye çalıştım :)

Ücretsiz İskoç Highland Turu



İskoçya'nın bağımsızlığı için İngiltere'ye karşı savaşmış kendi vatandaşlarına liderlik eden mücadeleci ünlü şövalye William Wallace'ın kılıcı ile :) O kadar merdiveni o soğukta siz de çıkarsanız koşturmacılı bi şekilde benim gibi robot gibi durursunuz :)
  • Güzel Menteith Gölü
Burası gerçekten çok güzel bir yer göl kenarında uzun yürüyüşler yapmaya çalışın. Oksijeni doğası harika.
  • Hairy Coos diye adlandırılan aslında Highland Cattle olarak bilinen saçlarıyla ünlü sevimli ineklerini besleme zamanı :)
 Evet korktuğum nasıl da belli oluyor fotoğrafta :) Ama çok sevimliler :)

Bu tur kimlere hitap ediyor dersek?

İskoçya coğrafyasına ve tarihine hayran olanlara, Outlander dizi hayranlarına ( özellikle Doune Kalesi'nde çekimler yapılmıştı), Brave Heart (Cesur Yürek) filmi tutkunlarına ( Wallace Kılıcıyla fotoğraf çekinebilir, yolda filmin çekildiği yerleri görebilirsiniz ve o havayı soluyabilirsiniz), İskoçya'ya gelmişken gezmek isteyenlere ideal bir tur. Meşhur Highland İneğiyle fotoğraf çekinebilir onları besleyebilirsiniz. İngiliz yemeklerinden Fish and Chips ile dolu olan restaurantları olan bir yerde öğle yemeğinizi yiyebilirsiniz. Tabii ben o ara çok balık yedim için tavuğu tercih ettim. Biraz yağlı gelebilir Fish and Chips :) Bu tur için en az 2 kişiyle ya da arkadaş grubunuzla gitmenizi tavsiye ediyorum. 

Tura eğer Edinburgh'dan katılıyorsanız Old Town tarafında Royal Mile, Lawnmarket'te bulunan "Deacon's House Cafe'de" sabah 08:30'da orada bulunmanız gerekmektedir. Tur saat 08:30'dan akşam 18:00'e kadar sürmektedir. Akşam dönüşte yine aynı yerde indirmektedir. Normalde bu tur için 37 Sterlin bedelidir. Fakat bu tür ücretsizdir. Otobüse biner binmez sizi sıcak bir karşılama ve tur hakkında bilgilendirme yaparlar. Tur boyunca tarihsel, coğrafi olarak bilgiler özellikle gezilen yerlerle ilgili bilgiler verir şoförünüz. Biraz mikrofonunda sorun vardır biraz yüksek çıkabilir :) Alışırsınız bir süre sonra. Bazı yerlerde durup 5'er dk fotoğraf molası verilir.
İşte o anlardan biri :) Biz fotoğraf çekinirken arkadan bize trolleyen şoförümüz aynı zamanda tur rehberimiz de bizimle beraber fotoğraf çekinmiştir:) Benim o soğuktaki selfie çabalarım:)


İzlemek isterseniz bir de kısa videolarım var.




O zamanlar henüz fotoğraf makinesi satın almadığım için telefonum ile çektiğim fotoğraflar da bulunmaktadır. Flickr albümünden turla ilgili fotoğraflarıma ulaşabilirsiniz.

FREE Scottish Highlands Tour

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...