2 Temmuz 2016 Cumartesi

Glasgow Gezisi

Edinburgh'da kalırken, en yakın şehirlerden bir tanesiydi Glasgow. 1 saat uzaklıkta olan Glasgow'u okuldaki arkadaşlarımla birlikte gezme fırsatı buldum. Günü birlik gidip gezilecek bir yer.
Glasgow diyince aklınıza Glasgow Rangers  ve Celtic futbol takımları geliyordur kesin.

Glasgow

İskoçya'nın en büyük şehri.
Coğrafi Konumu: Cylde Nehri kıyılarında bu nehrin İrlanda Denizi'ne açılan halici üzerinde konumlanmıştır.
Nüfusu: 599,855 (2015)
Nasıl gidilir?
Ben Edinburgh'da kaldığım için Waverley Tren İstasyonu'ndan 1 saat gibi bir uzaklıktaydı. Günü birlik gezi için arkadaşlarımla beraber sabah erken saatlerinde Waverley Tren İstasyonu'ndan Glasgow Central istasyonuna 12.60 Sterlin verdik. Off - Peak Day Return olarak aldık biletimizi yani aynı gün aynı ücretle dönüş yapabiliyorsunuz. Ayrıca Edinburgh'dan St.Andrews Heykeli'nin ordan Bus Station'dan her 15 dk'da bir otobüsler kalkıyor Glasgow'a. İsterseniz hemen hemen aynı fiyata otobüs yolculuğu da tercih edebilirsiniz.
Tren bilgisi için : nationalrail.co.uk

Şehir:

Glasgow'daki geziyi daha önce gitmiş olan Tayland'lı arkadaşımdan bir liste alarak bilgi aldık. Yanımda bir Suudi Arabistanlı, bir Venezuellalı arkadaşla gittik. Gezimizin sonuna yakın Fransız arkadaş da bize katıldı.
Çok fazla gezilecek bir yeri yok. Biz güzergahı tren istasyonundan başlayarak sabahın erken saatlerinde yürüyerek sokaklarda dolaşa dolaşa gezdik. Listedeki yerlerin her yerini gezemedik.
Bir yerde taksi kullandık. Merkez küçük zaten. Ayrıca  Glasgow Üniversitesi Dünya'nın en iyi üniversiteleri arasındadır.  Şehrin sokakları çok güzel gezmesi. Edinburgh'a göre daha gelişmiş ve kalabalık bir yer bence.
 Alışveriş caddeleri daha düzenli ve güzel. Canlı bir yer yani.

Bizim Kapalı Çarşı'ya benzer bir çarşısı var.

Cadde aynı Kadıköy gibi. Acayip güzel sokak aralarında Murals dedikleri sanatçıların yapmış olduğu yaratıcı duvar sanatına rastlıyorsunuz her yerde.

Mutlaka görülmesi gerektiğini düşündüğüm yerlere yıldız koydum. Bilginiz olsun.
Glasgow'da Ben:) Cycde Arc Köprüsü.
Alnair adlı arkadaşımın çektiği güzel yakaladığı bir fotoğraf. Bu fotoğrafı çok seviyorum nedense.

Gezimiz sırasında Glasgow Katedrali'nde biraz korka korka girdik. Dışarıda bir sürü mezarlar var. Bunun gibi. Suudi Arabistanlı arkadaşla Fatiha okuduk. Normalde biz de mezarların üzerine çıkılmaz, yürülmez . Burda mezar taşı diye bir şey de yok garipti.

Katedralin oraya geldiğimizde içerde bir ayin ve konser vardı. Açıkcası çok çekindik. Dışardan da zaten anlaşılıyordu turist olduğumuz girmemize izin verdiler. Hatta fotoğraf ve video çekmemize bile izin verdiler. Konser çok güzeldi. Ben çok seviyorum zaten bu tarz müzikleri.

Gezilecek Yerler listesinde yanına yıldız koyduklarımı mutlaka görülmesi gereken yerler. Tabii zevk ve bakış açısı değişir. Gittiğiniz ayıracağınız süre ve ekonomik olarak da ilgili bir durum. Tabii ki ilginiz ile de alakalı.  Ben mesela Kelvingrove Sanat Müzesi, Glasgow Bilim Merkezi gibi yerleri gezemedim. O yüzden bilginiz olsun.

Glasgow'da Gezilecek Yerler:
Glasgow'da çektiğim fotoğraflara Flickr albümümden ulaşabilirsiniz.